Halvors Fotoblogg


onsdag 5. mai 2010

Da vart det blogg på meg og...

Etter å ha fulgt flere naturfotoblogger det siste halve året (Kjartan Trana, Terje Sylte, Stian Holmen mfl.), fant jeg ut at det var på tide å starte min egen. Våren er ei tid jeg bruker mye til fotografering, spesielt på grunn av leikaktiviteten til hønsefuglene i vår norske natur. Jeg ser også fram mot varmere dager med blomstring og spennende insektliv og hva dette fører med seg av makrofotografering!

Uansett, vi er i gang!
Selv om folk sikkert begynner å bli lei av leikbilder, begynner jeg med å legge ut noen bilder fra årets første (og eneste) natt på orrhaneleik. Bildene er tatt et sted på Totenåsen..




Dessverre litt "flatt" lys denne morgenen, men det er jo sånt man ikke får gjort noe med (skulle gjerne hatt morgensola utover myra..). Kunne ikke se noen parringer av den ene høna som var her denne morgenen, men det var bra trøkk på leiken!

3 kommentarer:

  1. Moro! Gleder meg til å følge, Halvor ;)

    SvarSlett
  2. Moro at yngre folk har interesse for dette fascinerende vår-skuespillet. Jeg er 52 nå, men fortsatt like ivrig når våren kommer. Ikke så mye bilder og filming lenger, lagrer stort sett bare på harddisken.Ser du nevner en Tom Audun. Kjenner faren hans godt da vi har en felles lidenskap med harejakt.Tiurleikene mine er på Vardalsåsen, så vi er ikke så langt fra hverandre. Mvh Thor Even

    SvarSlett
  3. Leik er like gromt hver vår! Synes det er ekstra artig å kunne studere de på nært hold når man veit hvor sky disse fuglene egentlig er, spesielt senhøstes under jakta. Lykke til med harejakta til høsten!

    SvarSlett